روغن گیاهی در چین در چین در سطح بالایی باقی می ماند

روغن های گیاهی  در چین در سطح بالایی باقی می ماند. طبق داده‌های ارائه‌شده توسط جلد اول گزارش سال 2013 در مورد وضعیت تغذیه و سلامت ساکنان چین، (1) میانگین مصرف چربی روزانه ساکنان شهری و روستایی چین 79.7 گرم است، در حالی که توزیع درشت مغذی‌های قابل قبول در رژیم غذایی چین در سال 2013 محدوده (2) نشان می دهد که کل چربی دریافتی از رژیم غذایی باید 20-30٪ از کل انرژی دریافتی باشد.

اگر انرژی دریافتی روزانه برای هر فرد 2000 کیلو کالری محاسبه شود، کل مصرف چربی روزانه سرانه باید 44.4-66.7 گرم باشد. با این حال، کل مصرف چربی روزانه سرانه در چین به طور قابل توجهی بالاتر از مقدار توصیه شده است. پنج منبع غذایی اصلی برای چربی عبارتند از روغن های خوراکی (50.1%)، گوشت حیوانی (22.5%)، آرد (6.4%)، سایر منابع (5.7%) و تخم مرغ (3.3%).روغن آفتابگردان نباتی خوراکی حدود 50 درصد از کل چربی رژیم غذایی را تأمین می کند که معادل حدود 39 گرم روغن گیاهی خوراکی در روز است که از این میان سه روغن گیاهی خوراکی برتر عبارتند از روغن کلزا (12.8 درصد)، روغن بادام زمینی (7.4 درصد). و روغن سویا (6.5%). (1) راهنمای رژیم غذایی چینی 2016 (3) مصرف روزانه 25 تا 30 گرم روغن خوراکی برای هر نفر را توصیه می کند.

با این حال، مصرف واقعی روزانه بسیار بالاتر از این راهنما است. (1) بسیاری از مطالعات تحقیقاتی نشان می‌دهند که اسیدهای چرب اولیه در روغن کانولا نباتی خوراکی عبارتند از: پالمتیک اسید (C16:0)، اسید استئاریک (C18:0)، اسید اولئیک (C18:1) و اسید لینولئیک (C18:2) که اسید اولئیک و اسید لینولئیک بالاترین سطح را نشان می دهند. (4) با این حال، روغن کلزا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان سویا سرشار از اسید اولئیک و اسید لینولئیک هستند و حفظ یک الگوی غذایی طولانی مدت با اسید لینولئیک منجر به دریافت بیش از حد امگا 6 می شود و به تعادل بین n-6 و n-6 آسیب می رساند.

n-3PUFAs. اگرچه مصرف محصولات آبزی و غذاهای دریایی در مناطق ساحلی ممکن است برای افزایش سطح n-3 کافی باشد، اما در برخی از مناطق داخلی بسیار کم است. متوسط ​​مصرف ماهی برای هر نفر در روز در چین حدود 23 گرم است که کمتر از 40 تا 70 گرم در روز توصیه شده توسط راهنمای رژیم غذایی چین در سال 2016 است. (3) محتوا و نسبت مصرف اسیدهای چرب ارتباط نزدیکی با سلامت انسان دارد. مصرف مقدار مناسب اسیدهای چرب به متابولیسم طبیعی چربی کمک می کند، در حالی که مصرف بیش از حد آن منجر به رسوب چربی در بدن و در نتیجه فشار خون، چربی خون و سایر بیماری ها می شود.

  • منابع:
    1. Selection of Edible Vegetable Oil Evaluation Indexes

  • تبلیغات: 
    1. سیم کشی با کابل مفتولی الکترونیکی
    2. رشته سوپ مناسب سبد غذایی
    3. رشته سوپ کلاسیک خوشمزه
    4. توت فرنگی یک محصول نقدی بسیار مغذی و مفید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.