تاثیر هواپیما اسباب بازی ماهان بر فناوری و تکنولوژی!

سنت های موجود در فرهنگ های مختلف، انتقال هواپیما اسباب بازی ماهان به فرزندانشان را بر اساس جنسیت کودک ترویج می کنند.

در جوامع بومی آمریکای جنوبی، پسران یک تیر و کمان اسباب بازی از پدر خود دریافت می کنند در حالی که دختران جوان یک سبد اسباب بازی از مادر خود دریافت می کنند.

در جوامع فرهنگی آفریقای شمالی و صحرا، جنسیت در ایجاد عروسک های خودساخته نقش دارد. در حالی که عروسک های ماده برای نشان دادن عروس ها، مادران و همسران استفاده می شود، عروسک های مرد برای نشان دادن سوارکاران و جنگجویان استفاده می شود.

اسباب بازی

این تضاد از نقش های مختلف مردان و زنان در جوامع صحرای آفریقا و شمال آفریقا ناشی می شود.

تفاوت‌هایی در اسباب‌بازی‌هایی که برای دختران و پسران در فرهنگ‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود، وجود دارد که نشان‌دهنده نقش‌های متفاوت مردان و زنان در یک جامعه فرهنگی خاص است.

تحقیقات در مورد عواقب جنسیت در اسباب‌بازی‌ها نشان می‌دهد که تبعیض‌زدایی جنسیت‌ها را می‌توان با تشویق بیشتر بازی‌های خنثی جنسیتی به دست آورد.

محققان کارول آستر و کلر مانسباخ استدلال کرده‌اند که اجازه دادن به کودکان برای بازی با اسباب‌بازی‌هایی که بیشتر با استعدادهایشان سازگار است، به آنها کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را بهتر توسعه دهند.

از نظر تأثیر والدین، یک مطالعه نشان داد که والدینی که برخی رفتارهای آندروژنی از خود نشان می‌دهند، از نظر رفتار با فرزندانشان نمرات بیشتری در حمایت، صمیمیت و عزت نفس دارند.

حتی زمانی که این بحث در حال تحول است و کودکان تمایل بیشتری به عبور از موانع جنسیتی با اسباب‌بازی‌های خود پیدا می‌کنند، به دلیل ارزش اجتماعی مردانگی، معمولاً دختران بیشتر از پسران به این کار تشویق می‌شوند.

با توجه به اینکه اسباب بازی ها بخش بزرگ و مهمی از وجود انسان را تشکیل می دهند، صنعت اسباب بازی تاثیر اقتصادی قابل توجهی دارد.

فروش اسباب‌بازی‌ها اغلب در روزهای تعطیل که هدیه دادن یک سنت است، افزایش می‌یابد. برخی از این تعطیلات عبارتند از کریسمس، عید پاک، روز سنت نیکلاس و روز سه پادشاه.

در سال 2005، فروش اسباب بازی در ایالات متحده حدود 22.9 میلیارد دلار بود. پولی که تنها برای کودکان بین سنین 8 تا 12 سال خرج می شود، سالانه حدود 221 میلیون دلار در ایالات متحده است.

تخمین زده شد که در سال 2011، 88 درصد از فروش اسباب بازی در گروه سنی 0 تا 11 سال بود.

Toys “R” Us دارای بیش از 1500 فروشگاه در 30 کشور بود و درآمد سالانه 13.6 میلیارد دلار آمریکا داشت.

شرکت‌های اسباب‌بازی اسباب‌بازی‌های خود را تغییر می‌دهند و آن‌ها را برای پاسخگویی به تقاضاهای در حال تغییر کودکان تطبیق می‌دهند و در نتیجه سهم بیشتری از بازار را به دست می‌آورند.

در سال‌های اخیر، بسیاری از اسباب‌بازی‌ها با چراغ‌ها و صداهای چشمک زن پیچیده‌تر شده‌اند تا کودکانی را که در تلویزیون و اینترنت بزرگ شده‌اند، جذاب کنند.

به گفته نیل فریدمن، رئیس ماتل، «نوآوری کلیدی در صنعت اسباب‌بازی است و برای موفقیت باید با طراحی اسباب‌بازی‌هایی که دارای ویژگی‌های سرگرم‌کننده، خلاقانه و شامل فناوری‌های جدید و جذاب هستند، لحظه‌ای «عجب» برای بچه‌ها ایجاد کرد.