دو بار در روز مسواک زدن با خمیر دندان بدون فلوراید 1401 حاوی

این مطالعه در دو محل انجام شد و 75 بزرگسال با دندان غیر حساس غیر مجاور وارد مطالعه شدند.

شرکت کنندگان دو بار در روز مسواک زدن با خمیر دندان بدون فلوراید 1401 حاوی 0.454٪ w/w فلوراید قلع (1100 ppm فلوراید) اختصاص داده شدند.

هر 4 هفته یکبار، پیامدهای گزارش‌شده توسط شرکت‌کنندگان با استفاده از پرسش‌نامه تجربه بیش‌حساسیت عاج (DHEQ)، یک مقیاس کیفیت زندگی مرتبط با سلامت دهان و دندان که دارای پنج حیطه است.

شامل سؤالاتی در مورد تأثیر اجتماعی و عاطفی، محدودیت‌ها، سازگاری‌ها و تأثیر بر روی خمیر دندان آن است، ارزیابی می‌شد.

زندگی به طور کلی پاسخ‌ها به یک محرک تبخیری (هوا) بالینی با استفاده از مقیاس حساسیت شیف مشاهده‌شده توسط آزمایشگر و مقیاس‌های بزرگی برچسب‌دار (LMS)، که شامل توصیف‌کننده‌های خاص حساسیت عاج از شدت، مدت، تحمل‌پذیری و کیفیت‌های توصیفی پاسخ شرکت‌کننده بود، ارزیابی شد.

نتایج گزارش شده توسط شرکت‌کنندگان کاهش تأثیر حساسیت خمیر دندان سفید کننده سیگنال بیش از حد عاج را در طول زمان بر کیفیت زندگی مرتبط با سلامت نشان داد، همانطور که توسط DHEQ اندازه‌گیری شد.

این از هفته 8 به بعد (p<0.0001 در مقابل خط پایه) برای نمره کل DHEQ، با نمرات به طور مداوم در هر نقطه زمانی کاهش می یابد، به اهمیت آماری رسید.

اکثر امتیازات دامنه از یک الگوی مشابه پیروی کردند.

کاهش‌های آماری معنی‌داری نیز برای نمرات مقیاس حساسیت خمیر دندان ترمیم کننده شیف مشاهده‌ شده توسط آزمونگر در تمام مقاطع زمانی (از جمله در 4 هفته) (05/0p<) شناسایی شد که با پاسخ‌های LMS منعکس شد.

خمیر دندان عموماً به خوبی تحمل می شد.

  • منابع:
    1. Impact of toothpaste on oral health-related quality of life in people with dentine hypersensitivity
  • تبلیغات: 
    1. راز شگفت انگیز در مورد جانوران!
    2. فروش خاکشیر شیراز بصورت اینترنتی و قیمت ارزان
    3. با کمک سیم مفتول می توان شاتل فضایی ساخت
    4. رسیدن دو زوج پس از صد سال به یک دیگر!