ظرف یکبار مصرف میوه در تولیدی ظرف پلاستیکی حادثه ساز شد

از سال 1950 تا 2018، حدود 6.3 میلیارد تن ظرف یکبار مصرف میوه در سراسر جهان تولید شده است که 9 درصد و 12 درصد آن به ترتیب بازیافت و سوزانده شده اند.

افزایش جمعیت بشری و تقاضای مداوم برای پلاستیک و محصولات پلاستیکی عامل افزایش مستمر تولید پلاستیک، تولید زباله های پلاستیکی و آلودگی زیست محیطی همراه با آن است.

ما در این مقاله، مرتبط‌ترین متون مربوط به انواع مختلف تولیدی ظروف پلاستیکی در تولید، ترکیبات شیمیایی خطرناک، روش‌های دفع رایج و اثرات مضر این مواد بر هوا، آب، خاک، ارگانیسم‌ها و سلامت انسان را بررسی کرده‌ایم. یعنی روش های مختلف دفع مقالاتی که اثرات زیست محیطی و سلامت عمومی مواد تشکیل دهنده پلاستیک را گزارش کرده بودند، اما نه به طور مستقیم پلاستیک، نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

انواع پلاستیک های مورد استفاده در تولید بسیاری از محصولات مصرفی از جمله دستگاه های پزشکی، بسته بندی مواد غذایی و بطری های آب حاوی مواد شیمیایی سمی مانند فتالات ها، فلزات سنگین، بازدارنده شعله برومه بیسفنول A.، نونیل فنل، بی فنیل اترهای پلی کلره، دی کلرودی فنیل دی کلرو اتیلن تخمین زده شده و غیره است.

سالانه تن جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه در اقیانوس ها رها می شود که منجر به تخریب زیستگاه دریایی می شود که در نهایت بر موجودات آبزی تأثیر می گذارد. استفاده طولانی مدت و قرار گرفتن در معرض پلاستیک و محصولات پلاستیکی در دمای بالا می تواند منجر به شستشوی مواد شیمیایی سمی به غذا، نوشیدنی و آب شود.

دفع بی رویه بطری پلاستیکی ها در خشکی و سوزاندن هوای آزاد می تواند منجر به انتشار مواد شیمیایی سمی در هوا شود که باعث خطرات بهداشت عمومی می شود. این مقاله همچنین توصیه هایی را برای پیشگیری و کنترل جهانی زباله های پلاستیکی ارائه می دهد.

  • منابع:
    1. Public and Environmental Health Effects of Plastic Wastes Disposal: A Review

  • تبلیغات: 
    1. زیر انداز می تواند مشکلات بی خوابی شما را از بین ببرد
    2. بلند کردن مژه در ده روز با محصولاتی از دل طبیعت!
    3. کارآفرین جوانی که به کارکنانش مازراتی هدیه داد!!!
    4. چرا نمی توانیم در مدرسه سویشرت بپوشیم؟