با خوردن زیتون سبز بدون هسته ناخن های براقی را داشته باشید

پیشرفت‌های اخیر در درک علمی این موضوع که چگونه رژیم غذایی و غذاهای خاص در یک رژیم غذایی متعادل باعث ارتقای سلامت انسان و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و اختلالات عصبی می‌شود، صورت گرفته است.

جای تعجب نیست که مصرف کنندگان به سمت غذاهای دارای خواص دارویی به عنوان مداخلات غذایی امیدوارکننده برای پیشگیری از بیماری و حفظ سلامت روی می آورند. به عنوان بخشی از این روند، علاقه به رژیم غذایی مدیترانه ای (MD)1 و غذاهای خاصی که جزء این رژیم هستند به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

یکی از ویژگی های مشترک MD مصرف زیاد زیتون سبز بدون هسته و روغن زیتون به عنوان منابع اولیه چربی رژیم غذایی است.

در حالی که تحقیقات علمی به طور مداوم در حال یافتن فواید سلامتی جدیدی از روغن زیتون هستند، مردم در طول تاریخ از آن برای طیف وسیعی از کاربردهای درمانی و آشپزی استفاده کرده اند.

 

طب عامیانه آن را برای کمک به هضم غذا، کاهش اثرات مصرف زیاد الکل، کاهش دردهای عضلانی و حفظ سلامت پوست، مو و ماهیچه ها ارزشمند می داند. روغن زیتون همچنین به عنوان یک داروی مقوی، ملین، آرام بخش و مقوی برای درمان بیماری های مختلفی مانند قولنج، فلج، دردهای روماتیسمی، فشار خون بالا و سیاتیک استفاده می شد.

تاریخ و علم به طور فزاینده ای از مزایای سلامتی بی شمار مصرف میوه زیتون و روغن آن، به ویژه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، حمایت می کنند.

رژیم های غذایی مدیترانه ای سنتی سرشار از غذاهای گیاهی (سبزیجات، میوه ها، غلات، دانه ها و آجیل)، زیتون و روغن زیتون و چربی های حیوانی اشباع کم است. کار اپیدمیولوژیست و متخصص تغذیه Ancel Keys جزو اولین تحقیقات علمی بود که به محبوبیت MD کمک کرد. در سال 1952، بر اساس نرخ پایین بیماری قلبی در منطقه مدیترانه، کیز و همکارانش مجموعه ای از تحقیقات را در مورد رژیم غذایی و سایر عوامل خطر عروق کرونر در هفت کشور از جمله فنلاند، یونان، ایالات متحده، ایتالیا، یوگسلاوی، هلند و ژاپن آغاز کردند.

این تحقیق ارتباط بین مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب و عوامل سبک زندگی، به ویژه مصرف چربی های تک غیراشباع و اشباع شده را بررسی کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.