جاساز کردن زعفران گلخانه ای کیلویی در اعماق سد لفور

زعفران گلخانه ای کیلویی ادویه‌ای است که از گل کرکوس ساتیوس که معمولاً به نام زعفران زعفران معروف است به دست می‌آید. این گیاه طی هزاران سال توسط مردم آسیای صغیر برای مصارف مختلف کشت شده است.

چند مزیت زعفران برای سلامتی
از آنجایی که زعفران گران‌ترین ادویه است، باید فواید ترک‌خوردگی نیز داشته باشد، درست است؟ ده مورد از بهترین فواید زعفران برای سلامتی را در زیر کشف کنید.

ممکن است از عملکرد حافظه پشتیبانی کند
یکی از مزایای زعفران که در مطالعات علمی متعدد مورد بررسی قرار گرفته است، توانایی آن در حمایت از عملکرد شناختی است.

به عنوان مثال، یک بررسی در سال 2015 از این نظریه حمایت کرد که می تواند برای حافظه و یادگیری موثر باشد

بررسی دیگری در سال 2016 نشان داد که دلیل اینکه زعفران ممکن است در این زمینه مفید باشد به دلیل توانایی های آنتی اکسیدانی آن است، اما بعداً در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

همچنین شایان ذکر است که هر دوی این مرورها نیاز به مطالعات بالینی عمیق تر در مورد استفاده از زعفران را به همین دلیل بیان کردند.

زعفران

ممکن است به تنظیم خلق و خو کمک کند
زعفران بیش از رنگ طلایی آن به عنوان “ادویه آفتابی” شناخته می شود. همچنین مشخص شده است که از خلق و خوی شما حمایت می کند، زیرا یک بررسی خاص از پنج مطالعه بالینی به این نتیجه رسید که زعفران بسیار مؤثرتر از دارونما است. جالب توجه است، اگرچه کلاله زعفران مؤثرتر بود، گلبرگ های زعفران نیز به عنوان مؤثرتر از دارونما برجسته شدند. تسکین دهنده.

همچنین حدس زده می شود که زعفران در دوران یونان باستان برای خلق و خو استفاده می شده است!

ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند
در حالی که بیشتر مطالعات در مورد فواید زعفران روی موش‌ها انجام شده است، یک بررسی اخیر در سال 2021 به این موضوع می‌پردازد، اما بر روی انسان‌های بالغ.

با این حال، اشاره کرد که این اثرات کوچک بوده و ممکن است به تنهایی در طب رایج استفاده شود، اهمیت بالینی پیدا نکند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.