ساخت نوار بهداشتی هوشمند برای رفاه بانوان!

این مطالعه مناطق روستایی و شهری ایالت را به‌عنوان حوزه‌های نمونه‌گیری مستقل در نظر گرفت و بنابراین، مناطق نمونه را به‌طور مستقل برای هر یک از این دو حوزه ترسیم کرد.

150 واحد نمونه گیری اولیه به طور مساوی به مناطق روستایی و شهری، 75 برای پاسخ دهندگان روستایی و 75 برای پاسخ دهندگان شهری تقسیم شدند. در هر حوزه نمونه‌گیری، مطالعه یک طرح نمونه‌گیری سیستماتیک چند مرحله‌ای را اتخاذ کرد.

فهرست سرشماری سال 2011 از روستاها و بخش ها به ترتیب به عنوان چارچوب نمونه گیری برای انتخاب روستاها و بخش ها در مناطق روستایی و شهری عمل کرد. این فهرست با استفاده از چهار متغیر طبقه بندی شد: منطقه، اندازه روستا بخش، نسبت جمعیت متعلق به کاست ها و قبایل برنامه ریزی شده، و سواد زنان.

نوار

نمونه خانوار در مناطق روستایی در سه مرحله و در مناطق شهری در چهار مرحله انتخاب شد. در مناطق روستایی، روستاها ابتدا به طور سیستماتیک از فهرست طبقه بندی شده که در بالا توضیح داده شد، با احتمال انتخاب متناسب با اندازه انتخاب شدند.

در مناطق شهری ابتدا 75 بخش به طور سیستماتیک با احتمال متناسب با اندازه انتخاب شدند. سپس CEB ها بر اساس شماره اداری آنها در هر بخش انتخاب شده مرتب شدند و یک CEB به طور تصادفی انتخاب شد. چندین CEB در مجاورت CEB منتخب ادغام شدند تا حداقل 500 خانوار برای فهرست شدن تضمین شوند.

جزئیات طراحی نمونه‌گیری و روش بررسی در جای دیگری منتشر شده است. اجازه دسترسی به مجموعه داده برای هدف تجزیه و تحلیل داده شد. متغیر نتیجه متغیر نتیجه ماهیت باینری داشت و استفاده از نوار بهداشتی بالدار بزرگ را با کد 1 “بله” در صورتی که دختر از نوار بهداشتی استفاده می کرد یا 0 “نه” تعریف می کرد.

این متغیر با استفاده از این سؤال ایجاد شد: «دختران در طول دوره قاعدگی از چیزهای مختلفی استفاده می‌کنند تا از آشکار شدن لکه‌های خون جلوگیری کنند. برای این از چه چیزی استفاده می کنید؟» پاسخ ها عبارت بودند از a. دستمال تهیه شده محلی ب. استفاده از نوار بهداشتی ج. استفاده از پارچه د. از هیچ چیز استفاده نکرد، e. از دیگر استفاده کنید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.