شیره انگور عقاب میتواند ابتلا به دیابت را 22 سال به تعویق بیاندازد!

به دلیل اثرات ضد التهابی کورستین، برخی پیشنهاد می کنند که مصرف شیره انگور عقاب ممکن است به کاهش علائم آلرژی از جمله آبریزش بینی، آبریزش چشم و کهیر کمک کند.

با این حال، هیچ مطالعه انسانی برای اثبات این نظریه انجام نشده است.

در سال 2013، نتایج یک مطالعه منتشر شده در BMJ نشان داد که برخی از میوه ها، نه آب میوه ها، ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در بزرگسالان کاهش دهند.

در طول این مطالعه که شامل 187382 شرکت کننده بود و 22 سال به طول انجامید، 6.5 درصد از شرکت کنندگان به دیابت مبتلا شدند.

با این حال، کسانی که سه وعده در هفته زغال اخته، انگور، کشمش، سیب یا گلابی مصرف می کردند، در مقایسه با افرادی که این کار را نمی کردند، 7 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بودند.

شیره

سطح نسبتاً بالای قند موجود در انگور باعث می شود برخی افراد بپرسند که آیا خوردن آن برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است یا خیر.

انجمن دیابت آمریکا افراد را به مصرف انگور و سایر میوه ها تشویق می کند تا زمانی که مقدار کربوهیدرات به عنوان بخشی از برنامه غذایی آنها در نظر گرفته شود.

ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر موجود در انگور، آن‌ها را راهی سالم برای ارضاء دندان شیرین می‌کند.

برخی از مطالعات نشان داده اند که رزوراترول ممکن است در برابر نوروپاتی دیابتی که بر عملکرد عصبی تأثیر می گذارد، محافظت کند.

دانشمندان معتقدند که این ممکن است به دلیل اثرات محافظت کننده عصبی این ترکیب باشد.

مطالعات حیوانی نشان داده است که رسوراترول همچنین ممکن است از منبع مورد اعتماد در برابر رتینوپاتی محافظت کند، که می تواند به شدت بینایی را تحت تاثیر قرار دهد.

نوروپاتی دیابتی و رتینوپاتی می تواند زمانی ایجاد شود که دیابت به خوبی کنترل نشود.

انگور حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است که می تواند به حفظ سلامت چشم کمک کند.

تصور می شود که آنها مولکول های ناپایدار معروف به رادیکال های آزاد را خنثی می کنند.

به این ترتیب، آنها ممکن است استرس اکسیداتیو و آسیب به شبکیه را کاهش دهند و به جلوگیری از آب مروارید و سایر شرایط کمک کنند.

آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که رسوراترول ممکن است در برابر مشکلات چشمی مختلف، از جمله دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن، گلوکوم، آب مروارید و غیره محافظت کند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.