پونه کوهی عمده و ارزانی که موجب ادغام دو کارخانه شد

پونه کوهی تازه دارای طعمی قوی و طعم کمی فلزی با برگ های صاف آن است و با این حال، دارای خواص ضد باکتریایی عالی است که علاوه بر این، حاوی مواد مغذی گیاهی است که با عفونت ها مبارزه می کند و استفاده عمومی از پونه کوهی عمده باعث می‌شود ماهی‌ها و سوپ‌ها تهیه شود یا طعم لطیف اما پیچیده‌ای به ماهی اضافه شود.

پونه کوهی خشک شده
پونه کوهی خشک بیشتر رایج است و مردم آن را ترجیح می دهند و طعمی می‌افزاید که بدون تسلط بر ظروف مانند پونه کوهی تازه، مکمل می‌شود و علاوه بر این، پونه کوهی خشک دارای خواص ضد ویروسی است و از این رو، یک کاسه سوپ گرم که با پونه کوهی خشک پاشیده شده است می تواند به طور موثر سرماخوردگی، سرفه و گلودرد را درمان کند.

روغن پونه کوهی
برای تهیه اسانس پونه کوهی، برگ ها را در هوا خشک می کنند و پس از خشک شدن، روغن استخراج شده و با تقطیر با بخار آب غلیظ می شود که این روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است و حاوی غلظت بالاتری از ترکیبات مفید به طور طبیعی در گیاه است و می‌توانید چند قطره از این اسانس را به سس‌ها و دیپ‌ها برای طعم‌دهنده و روی پوست یا بینی برای درمان سرماخوردگی، سرفه، لکه‌ها، نیش حشرات یا به عنوان یک پاک‌کننده اضافه کنید.

پونه کوهی عمده

اشکال مختلف پونه کوهی مناسب برای استفاده
رایج ترین شکل پونه کوهی «Origanum Vulgare» یا «آویشن اسپانیایی» است و سایر اشکال رایج عبارتند از:

1. مرزنجوش
طعم آن کمی شیرین تر است و نسبت به پونه کوهی ایتالیایی ملایم و تند تر است و مرزنجوش را می توان در انواع غذاها مانند سس سالاد، سوسیس و کالباس گوشتی و استفاده کرد و همچنین فواید متعددی برای سلامتی دارد.

2. پونه کوهی یونانی
پونه کوهی یونانی یکی از معروف ترین رشته های پونه کوهی است و به ده ها غذا و دستور پخت گوجه فرنگی طعم معطر اضافه می کند و علاوه بر این، سرشار از آهن، آنتی اکسیدان ها، ویتامین E و کلسیم است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.